BRA-DUI

9 juli 2014 - Míkonos, Griekenland

10:30 Op de boot van Piraeus naar Mykonos
Sophie begint eindelijk een beetje wakker te worden. Eenmaal aan boord was ze al snel in slaap gevallen.
Gisteravond hebben we de wedstrijd Bra-Dui met verbazing bekeken. 1-7, wie had dat van te voren kunnen bedenken. Voor het laatste fluitsignaal was Sophie al in slaap gevallen. Niet lang daarna ik ook.
De wekker ging vroeg, om 6:15 zouden we worden opgehaald. Ontbijt kregen we, zoals gevraagd, in een tasje mee. De chauffeur van de reisorganisatie stond al om 6:00 voor de deur, we waren er klaar voor. De familie die de eerste dag meereed vanaf het vliegveld zat ook nu weer in het busje. Zij gingen naar Milos. We waren in de haven voor de drukte uit. De veerboten zijn een stuk groter dan ik me had voorgesteld. Een klein cruiseschip. We werden in Piraeus bij de boot afgezet. Aan boord was niet erg duidelijk waar we zijn moesten. We streken eerst neer in een air-conditioned ruimte met vliegtuigstoelen. Bij latere navraag bleek dat we daar niet mochten zitten. Naar boven, de economyklasse, daar moesten we zijn. Buiten dus, wel overdekt, aan vaste tafeltjes en gevlochten stoeltjes.
We zaten eerst in de zon, maar voor het echt warm werd wendde het schip de steven. Gelukkig, de schaduw was toch aangenamer.
De verhouding Grieken versus toeristen is ongeveer 50-50. Veel Engelse meisjes die voornamelijk in groepjes lijken te reizen. Achter ons zijn ze druk in gesprek. Ze zijn het roerend eens met elkaar getuige het instemmende yeah, yeah dat vaak klinkt.