Paleis en shopping

25 februari 2015 - Istanboel, Turkije

22:30
De buikjes zijn rond. Na een mixed kebab is de baklava me toch teveel geworden. Sophie hielp maar een klein beetje mee met de baklava, maar de 4 kazen pizza hakte er in bij haar.
De dag begon met een stralende zon, en de rest van de was trouwens ook. In de ochtend hebben we het Topkapi paleis bezocht. Het werd in de 15e eeuw gebouwd door de Ottomanen toen ze Constantinopel veroverd hadden. Latere sultans breidden het uit en pasten het aan. Langs vier tuinen liggen gebouwen met rijkelijk versierde interieurs. Tegeltjes met tulp- en andere motieven, goud en koper. Het kostte even moeite om de harem te vinden. Helaas alleen toeristen daar.
Sophie had nu wel even genoeg gewandeld. We lunchten in een rooftop restaurant met mooi uitzicht over de Blauwe Moskee, Aya Sophia en de Bosporus.
De middag zou in het teken staan van winkelen. Met de tram en de metro kwamen we bij het Taksimplein. Daar begint in winkelstraat waar de Kalverstraat nog een puntje aan zuigen kan. Winkels die in A'dam nog geopend moeten worden konden hier rekenen op onze klandizie. Wandelen om te winkelen ging Sophie een stuk beter af. We liepen langs de 6e eeuwse Galata-toren de heuvel af en namen de tram terug naar het hotel. Uitrusten, eten, en badderen/uitbuiken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans van Wijngaarden:
    26 februari 2015
    Leuk om dagelijks van jullie belevenissen te horen.
    Verder alle goeds en strekte, dwz niet te vermoeiend maken.
    Groet van H & M