Super Paradise

13 juli 2014 - Páros, Griekenland

12:00 Boot Mykonos - Paros
Gisteren hebben we uitgeslapen. Ons doel dan de dag was om naar de stranden in het zuiden te gaan. Volgens de receptioniste van ons hotel gaat er een bootje langs de stranden waar je op en af kan stappen. De bustocht erheen duurde al met al nog anderhalf uur. Toen waren we wel toe aan een frisse duik in zee. We hadden snorkelspullen mee. We zagen niet heel veel visjes, maar er was wel een heel mooi gekleurde bij; langwerpig, ongeveer 10 cm met een gestreepte tekening.
Na de lunch hebben we naar het bootje gevraagd. Vijf minuten lopen werd gezegd. Na een kwartier lopen kwamen we bij de boot. Omdat het al in de middag was konden we tegen gereduceerde prijs mee. De boot kon nog net omkeren om ons mee te nemen. We kwamen lang Parakos Beach, Paradise Beach en stapten uit op Super-Paradise Beach. De boot zou ons een klein uur later ophalen. We wilden daarna nog naar Paradise Beach. Aan deze hippe stranden staan de hippe beach-clubs. Er schijnen bekende dj's te spelen en tot diep in de nacht gefeest te worden. Ze waren al een begonnen zo te horen. We hebben gesnorkeld en gezond en daar kwam het bootje alweer aan.
Tot onze verrassing werd Paradise Beach overgeslagen. Later hoorden dat er teveel wind stond om het strand op te komen.
Dat was onze laatste dag op Mykonos en konden we ons opmaken voor de tweede eilandhop, naar Paros. Daar zijn we nu naar onderweg.