Mykonos Stad

10 juli 2014 - Tourlos, Griekenland

20:00 Terug van het strand, na een koel drankje en een versnapering bleek er geen water te zijn. Onze douche moet nog zeker een half uurtje wachten. Ondertussen genieten we van de avondzon in een zacht, koel briesje van de wifi op het balkon. Aan gisteravond denken we maar niet meer.
Gisteren werden we bij de boot opgehaald en naar ons hotel gebracht. Het hotel, helder wit, ligt tegen de heuvel en kijkt uit over de baai. In de verte ligt de stad, het strand is op loopafstand. Hier kom ik later op terug. We werden hartelijk verwelkomt (door Paola zelf?). Ze ratelde enthousiast wat er allemaal te doen is.
Daar hebben we ons die middag nog niet veel van aangetrokken. We hebben gelucht en aan het strand gezeten. De directe lijn naar het strand is niet lang. Maar er is een steil weggetje en een lange trap tussen hotel en strand. De vijand, zegt Sophie, in navolging van Po de kungfu Panda.
Over gisteravond zal ik verder niet hebben.
Vanmorgen lekker uitgeslapen. We hebben de stad bezocht. De Mykonos Stad bestaat uit witte huisjes met smalle straatjes. Het lijkt een wandelgebied, maar er wurmen zich toch autootjes doorheen. Het valt me trouwens er op dat dit eiland veel Smarts rondrijden. Veeeel winkeltjes gericht op toeristen. Die worden in grote hoeveelheden ingevaren door flink uitgevallen cruiseschepen. We hebben de meeste bezienswaardigheden bezien, behalve het historische Huis van ..., die konden we niet vinden.
De watervoorziening doet het weer; we kunnen weer douchen.

23:00 Hotel
Kopje thee op het balkon. We hebben gegeten in een taverne aan bij het strand.
Terug uit de stad hebben we vanmiddag eerst een plons in het zwembad genomen. En daarna in de zee.
Vanavond hoeven we niet zo lang wakker te blijven.