Parthenon

8 juli 2014 - Athene, Griekenland

17:15 dakterras Fresh Hotel
We hebben net voor de tweede keer vandaag in het zwembadje van het hotel gezwommen.
Vanmorgen waren we al om 8:30 op pad naar het Parthenon. We liepen het pad van de Akropolis op achter een groep Amerikaanse toeristen. Hun reisleider had een bordje van Disney Tours bij zich om de groep naar boven te dirigeren.
Het Parthenon was indrukwekkend. Er wordt nog volop gerestaureerd. Hoe lang al, hoe lang nog: geen idee. Het was nog niet al te druk en nog niet al te heet. Er stond een lekker briesje. Het uitzicht over Athene is prachtig. Nog iets meer van de omgeving van de berg bekijken was sommigen toch teveel, dus we gingen terug naar het hotel om wat te verkoelen; het was inmiddels al flink warm geworden. Onderweg kochten we onze eerste souvenirs.
Het zwembad was heerlijk na de wandeling. Er was bijna niemand, we hadden het zwembad voor ons samen.
's Middags is het erg heet in de stad. Het plan was om een koel/cool museum op te zoeken. Ik zette mijn zinnen op het museum voor Cycladische kunst. Na een wandeling in de steeds hetere stad bleek dat het museum op alle dagen geopend is, behalve op dinsdagen. Jammer, dan maar naar het museum voor moderne kunst, nog een stukje verder. Daar aangekomen bleek dat het museum geheel verbouwd werd en dus ook gesloten was. De stemming daalde. Op zoek naar koelte dan maar het Byzantijns museum. Daar hebben we eerst maar een een koel drankje gedronken. Heerlijk, maar het hielp niet genoeg om af te koelen. We hebben het museum gelaten voor wat het was, want we hadden zin in een frisse duik.
Dit wordt onze laatste avond in Athene, morgen worden we om vroeg opgehaald voor de boot en hoppen we naar ons eerste eiland. Vanavond Bra-Dui.